Spletna aplikacija Kuhinja je Beko

Obdobje izvedbe
2014-2015-ish

Moja vloga
idejni koncept, vodenje projekta, izris tehničnih načrtov

Sodelavci
Andrej Eržen, Polona Zaletel, Vida Borštnik, Irena Plavec, Tomaž Zajšek, Darja Medič, Mirče Mladenov

Projekt Kuhinja je Beko je bil še en izmed res zabavnih projektov, kjer smo vsi sodelujoči veliko naučili. V času, ko javascript in vse njegove framework različice, naše znanje in nenazadnje vsesplošna raba spletnih orodij, še ni bilo bili na ravni, kot to razumemo in poznamo danes, smo se s takratnjo Big Bang in Beko ekipo lotili priprave prav posebnega pripomočka za izbiro kuhinjskih naprav.

Orodja, ki bi, sicer precej plastično in generično, a vendarle, na daljavo omogočal izbiro kuhinjskih aparatov glede na stil kuhinje, ki jo ima uporabnik doma.

Projekt Kuhinja je Beko je nastajal okrog leta 2015 in živel do nekje 2017-18 … ne spomnim se več točno.

Ideja je bila preprosta; ustvarimo najbolj pogoste stile kuhinj, ki jih imajo slovenska gospodinjstva, omogočimo njih barvno in stilsko urejanje in, najpomembnejše, vmestitev Beko kuhinjskih aparatov konkretno v posamezen stil.

Izvedba pa je bila precej zabavna zgodba o učenju, spoznavanju zmožnosti in omejitev tehnologije (in našega znanja) ter prijateljskih vezeh, ki so se spletle med razvojem.

Na projektu je sodelovalo več ljudi, sam sem projekt vodil, skrbel za načrtovanje orodja in občasno priskočil na pomoč Tomažu pri pisanju tekstov. Polona in Vida sta načrte oživeli z dizajnom, Andrej je podelal kodo in logiko. Irena je pripravila nabor produktov in glavnih stilskih kategorij, ki so izhajali iz aparatov. Projektu pa je kot zunanji sodelavec pridružil tudi Mirče Mladenov, ki je ustvaril renderje kuhinj.

Stili kuhinje glede na arhetipe uporabnikov

Irena je s svojo ekipo kar nekaj časa porabila za pogovore s prodajnim osebjem na terenu, ki je bil dnevno v stiku s kupci in znal primerno prilagoditi prodajne nagovore, kot tudi vprašanja. V tem času so ugotovili, da uporabniki aparate kupujejo na tri načine:

  • Glede na ceno – vrednostni arhetip
  • Glede na tehnologijo, funkcionalnosti – tehniški arhetip
  • Glede na vmestitev v prostor – stilski arhetip

Blagovna znamka Beko je v tistem času arhetip cenovno občutljivega uporabnika nagovarjala izredno učinkovito. Tehniški tip uporabnikov je bil zaradi velikosti zanemarljiv, je bil pa segment stilskega arhetipa smislna in logična izibira raziskovanja.

Prišli smo na idejo, ki bi uporabniku iz udobja svojega doma imeli možnost vsaj delnega vpogleda v to, kako se Beko aparati zlijejo z določenimi stili. Za konkretnejšo personalizacijo (upload dejanske fotografije in vstavljanje aparatov v dejanske kuhinje uporabnikov, ali izris specifičnega stila kuhinje po uporabnikovih željah) pa nismo imeli na voljo dovolj sredstev (budget in čas) kot tudi znanja.

Zato odločitev o razvoju štirih stilov, ki so jih kot najbolj pogoste zaznali tudi prodajalci v trgovinah.

Potek načrtovanja in razvoja aplikacije Kuhinja je Beko

Po tem, ko smo določili glavne stile kuhinj, smo preko oblikovalke Vide izvedeli za Mirče Mladenova, ki je bil že takrat odličen renderist in načrtovalec 3D prostorov. Hitro smo se ujeli in uskladili idejo, Mirče pa je v nekaj tednih dostavil super renderje, ki so bili glavna vsebinska podlaga.

Renderjem smo dodali custom clickable kontanerje za kuhinjske aparate.

Irena, Tomaž in Darja so v vmesnem času pripravili nabor aparatov po blagovnih skupinah in jih razvrstili po posameznih stilih kuhinje. Ob enem smo vsi skupaj pisali še gore uporabnik člankov in How to pripročnikov, ki smo jih glede na posamezne skupine aparatov tudi razporedili po aplikaciji.

Ko smo imeli končne renderje kuhinj, nabore izdelkov po stilih kuhinj in blagovnih skupinah, smo na vsako kombinacijo vezali še ustrezne vsebine (vsak izdelek je bil opremljen s svojim naborom informacij).

Uporabniki so lahko vsako kuhinjo uredili po svoje, urejali so lahko fronte omaric, barvo pulta in barvo backdrop stene.

Ko je uporabnik izbral končno kuhinjo in aparate v njej, je lahko izbiro aparatov natisnil ali si poslal na email. S seznamom pa odšel v trgovino na fizičen ogled izdelkov. Dodali pa smo še funkcionalnost deljenja apliakcije na takrat še precej bolj priljubljenem Facebooku.

Komunikacija

Takole nekako smo v tistem času razumeli (in komunicirali) aplikacijo.

Kuhinja je Beko je spletna aplikacijo za enostaven izbor kuhinjskih aparatov glede na tip uporabnikove kuhinje. Na eni strani uporabniku omogoča lažjo predstavo o umestitvi aparatov v tip kuhinje, ki jo ima ali želi imeti. Na drugi strani pa vsem prodajalcem Beko kuhinjskih naprav omogoča lažjo komunikacijo, segmentacijo in bolj ekonomično digitalno oglaševanje. Kuhinja je Beko je mesto, kjer kuhinjske naprave srečajo uporabnike tam, kjer pričnejo z raziskovanjem – na spletu.

Potek uporabnika v aplikaciji

  1. Uporabnik izbere stil kuhinje (tega lahko v appu kadarkoli tudi zamenja)
  2. V aplikaciji izbere barvo front (omaric), pulta in backdrop stene
  3. Po kliku na posamezno silhueto aparata, se odpre izbirnik (če uporabnik izbira hladilnik, se mu prikažejo samo hladilniki z nekaj glavnimi prečiščenimi informacijami)
  4. Uporabnik pobrska in izbere, po potrditvi izbire, se aparat prikaže v kuhinji
  5. tako uporabnik napolni celotno kuhinjo (hladilnik, pečica, plošča, napa in mikrovalovna)
  6. sproti se pod aplikacijo listajo izbrane naprave
  7. uporabnik lahko izbiro natisne, si jo pošlje na email ali deli na facebook zidu
  8. izbrane produkte lahko z enim klikom doda v košarico spletne trgovine bigbang.si ali z izborom pride v trgovino in si aparate ogleda v živo

Aplikacija se je imenovala Kuhinja je Beko in je začuda še vedno na voljo na http://www.kuhinjajebeko.si/

Najboljši take away projekta Kuhinja je Beko?

Z Andrejem in Polono smo še danes jedrna ekipa tudi v Escapebox zgodbi. Andrej kot glavni razvojni inženir. Polona pa kot glavna oblikovalka in snovalka našega krovnega dizajn sistem. Sam v vlogi lastnika podjetja in načrtovalca internih in projektnih rešitev.

S skoraj vsemi, ki so na projektu tako ali drugače sodelovali,pa se še danes slišimo, vidimo in občasno tudi sodelujemo.

Težko bi si zamislil lepši rezultat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Enjoyed this post? Share it!

Subscribe & dont miss my next one

Create GPT with your Writing Style

Write your email to access my ChatGPT writing style framework that will make ChatGPT write like you do for free!