Prvič stopit na samostojno poslovno pot je vedno nekaj posebnega. Z Markom sva pred več kot desetimi leti to tudi skupaj naredila. Nikoli ne bom pozabil večerov, noči in vikendov, ki sva jih preživela skupaj, pisala vsebine, klicala delavnice in pilila strategijo rasti in razvoja.
Bolj zelena od mlade špinače, se nama je zdelo, da naju ne more nič ustaviti. Čeravno sva občasno naletela tudi na kakšen dvomljiv oziroma realističen odziv naključnega slušečega, je bil slika globalne prevlade mladega podjetja v avto industriji premočna.
Toda, česa sva se sploh lotila?
Nekdo — ne spomnim se več točno — je zbrskal, da v ZDA cveti posel primerjalnikov pondub. Naletela sva na nekaj zanimivih člankov, predstavitev in napovedi, ki so še bolj podžgale željo, da se lotiva nečesa podobnga še v Sloveniji.
Ne pretiravam, ko pišem, da sva naredila na stotine klicev in desetine obiskov avto delavnic po Ljubljanski kotlini. Kar nekaj lastnikov naju je s posmehom odslovilo, nekaj zgolj vljudno poslušalo in nato odslovilo, toda nekaterim, se je ideja zdela zanimiva in so pristali na sodelovanje.
Nikoli ne bom pozabil trenutka, ko sva z Markom ugotovila, da bi bilo verjetno pametno z delavnicami imeti sklenjeno dejansko in pravo pogodbo, kjer bodo napisane vse pravice in dolžnosti.
Pogodbo? Ki jo dobiva kje? Aha, odvetniki.
Pa se je nekako uredilo, delavnice so podpisale, midva tudi in prva naročila so pričela prihajati. Vmes sva idejo predstavljala še na slovenski različici oddaje Shart Tank (Dober posel), kjer sva sicer dobila tudi ponudbo za investicijo, a ker višina ni ustrezala iskani vsoti (nihče drug pa ni želel pristopiti k investiciji), nisva prejela nič.
Vmes se je pripetila še zanimiva prigoda, ki se je v na koncu izkazala kot dodaten povod za lansiranje Oceniskodo.si. Že pred časom mi j na parkirišču nekdo zadel avto in rabil sem manjše popravilo. Ker je bil avto star, sam pa študent, Kasko zavarovanja seveda nisem imel. In ker sem se ravno na sveže priselil v Ljubljano, na dosegu roke nisem več imel sosedov in kolegov, kjer imajo doma manjše delavnice in kjer bi mi to hitro uredili. Ni pa se mi dalo samo zaradi nekaj vdolbin voziti v Jevnico in po možnosti biti par dni brez vozila. Vzporedno pa sva že kalibrirala idejo v popravila vozil brez Kasko zavarovanja, zato sem želel sam priezkusti storitev kot dejanska stranka. V bistvu sem vse skupaj naročil mami in jo spremljal, kako oddaja in kje ji je platforma delala težave.
Najboljši občutek se je zgodil par ur (in trajal nekaj dni) po objavi prvega povpraševanja. Za popravilo mini modre puščice Opel Corse letnik 98 (France World Cup edition 😎), so pričele v uporabniški račun kapljati pre ponudbe. Res. Dober. Občutek
Kako sva se vsega skupaj sploh lotila, kaj je bila dobra stran projekta in kaj je šlo narobe?
Za začetek sva podrobneje raziskala tuja orodja, ki so že obstajala in naredila popis ključnih funkcionalnosti, ki jih mora orodje vključevati tudi na lokalnem trgu. Bila sva celo tako zelo zagreta, da sva naredila market research, ampak ko se sedaj spomnim “metodologije” oz načina, kako sva se vsega lotila, se mi kar malo nasmehne. Na kratko, nisva se je lotila pravilno, ampak bolj zato, ker se “to mora narediti”, četudi sva bolj kot ne iskala zgolj potrditve domnev. Želja, če sem iskren.
Zatem sva naredila idealen potek uporabnika na spletni strani, oblikovala načrte strani, logiko delovanja, avtomatski sistem obveščanja in goro funkcionalnosti, ki v prve različice orodij sploh ne sodijo. Sprogramirali smo jo skupaj s prijateljem Maticem Kaltenekarjem, oblikoval pa jo je freelancer iz tujine.
Po približno pol leta dela je spletna stran funkcionirala in delovala brez večjih bugov. Vmes pa sva nabrala že nekaj delavnic in z njimi tudi že podpisala pogodbe (če se ne motim, jih je bilo okrog 20) in pričela s prvimi promocijskimi aktivnostmi.
Potek oddaje obrazca in dogovora za popravilo, je izgledal nekako takole:
- Uporabnik pride na spletno stran in se registrira (obrazec za vnos nove poslovalnice je deloval ločeno, čeprav je na začetku dodajanje potekalo večinoma ročno in prek telefona),
- uporabnik v svojem računu naloži fotografije poškdovanega vozila in izpolni opisni obrazec (točen opis poškodbe, dodatna pojasnila, vrsta vozila, …),
- glede na lokacijo uporabnika se obrazec avtomatično pošlje najbližjim okoliškim delavnicam,
- delavnice se v sistemu na povpraševanje odzovejo z oddajo ponudbe (za oddajo so imele delavnice omejen čas + v sistemu so lahko videle, da so druge delavnice ponudbe že oddale – cene niso bile vidne),
- uporabnik v računu pregleduje in primerja vse zbrane ponudbe (zagotavljali smo do pet brezplačnih ponudb)
- po odločitvi izbere in potrdi delavnico,
- v ločenem pogovoru se delavnici in stranki odpre ločeno pogovorno okno kjer dogovorita podrobnosti (točen dan popravila, nadomestno vozilo, možnost odvoza, …)
Kot že omenjeno, je na začetku dodajanje delavnic potekalo ročno. Odstotek uspešnih vnosov glede na število obiskanih delavnic je bil skromen. Natančno se ne spomnim več, a za eno novo dodano delavnico, je bilo treba obiskati in idejo predstaviti vsaj desetim.
Verjetno tudi sales pitch ni bil ne vem kako močan, da niti ne začnem razlagati o precej zelenem videzu dveh mladičev, ki sta robustne mehankarje, prigovarjala k vključitivi v novo revolucionarno orodje in proces za popravilo vozila 😂
Prve težave
Če je na eni strani bilo dodajanje novih delavnic dolgotrajen proces (ob tem, da sva oba hodila še v službo in delala faks), pa se je obisk na spletni strani lepo povečeval. Do naprednejših lijakov poteka uporabnikov žal nisva nikoli prišla, je pa bilo hitro jasno, da je odločitveni proces bolj kompleksen, kot sva ga predvidevala.
Uspel nama je tudi dogovor z zavarovalnico Generali, ki je zakupila oglasno pasico med oddajo povpraševanja in letno vrednost poravnala takoj in vnaprej. Pa da ne bo pomote, ker obisk ni bil merjen v tisočih oddanih povpraševanje, tudi zneski niso bili ne vem kako zelo visoki, ampak občutek, … ta je pa bil dober.
Na tej točki so se pojavile tudi prve večje težave in luknje v procesu. Oddanih povpraševanj je še bilo nekaj, čeprav je bila rast počasna (posledica zgolj lj kotline in prepoačnega širjenja tudi v druge regije), toda zaključenih dogovorov je bilo malo.
Ugotovila sva, da se dogajata dve pomembni napaki, za katere odgovore sva porabila precej časa. Prva in lažje obvladljiva je bila, da je določen segment uporabnikov stran uporabil za preverjanje obstoječih oz lokalnih mehanikov. Druga, težja, ki pa je v resnici nisva niti nikoli rešila, pa je pokazala tudi na najino naivnost in na dejstvo, da vstopava v neizprosno panogo.
Delavnice so namreč po stiku s stranko ugotovile, da lahko preprosto zatajijo, da je stranka pri njih bila. Namesto 10% provizije nam, je ponudila 5% popusta stranki in obe strani sta nas enostavno izrinili iz pogovorov.
Zaključek, lekcija in zanimivost
Po dobrih dveh letih dela, širjenja sistema tudi izven Ljubljane — na koncu smo delovali od zasavja do logatca — počasni rasti strank in upadu začetnega elana in energije, sva sprejela odločitev, da s portalom ne nadaljujeva. Iskala sva potencialno osebo, ki bi prevzel in z novimi idejami, energijo, investicjo zgodbo nadgradil.
Na koncu je ena izmed delavnic s katerimi smo sodelovali izrazila željo, da bi prevzela blagovno znamko, proces in baze, toda do resnega prevzema in nadaljevanja zgodbe ni nikoli več prišlo. Idej je sicer bilo še kar nekaj, od celovite storitve, kjer bi naša ekipa uredila fotografiranje, pripravo poročila in oddajo obrazca. Pa do razširitve portala v celovit zavarovalniški sistem, kjer bi zavarovalnice preko oceniskodo.si potrjevala tudi Kasko zavarovanja in popravila toče.
Morda je prav, da dodam, da je bil Oceni škodo eden prvih, če ne celo čisto prvi primerjalnik na slovenskem trgu. Zdi se, da sva štartala na (pre)ozko nišo popravil vozil brez Kasko zavarovanja. Kar nekaj drugih portalov, ki so se primerjalnikov ponudb lotili kasneje, a veliko bolj široko, je v krajšem času doseglo večje količine uporabnikov in raslo precej hitreje in dlje.
Zanimivo pa je morda tudi, da še danes — po desetih letih — na precej prepoznavnih in obiskanih spletnih primerljalnikih ni zaslediti niše avto popravil 🙂