Birthdai Cards 🚀 od ideje do izstrelitve v 10 dneh

To je zgodba o tem, kako smo prišli na idejo za ai orodje, jo obračali, premetali, zbrusili, sestavili in izstrelili v približno desetih dnevih.

Poskušal bom povedati vse o tem, kako je potekal proces do dneva lansiranja in prve rabe orodja s strani uporabnikov.

Zakaj v približno desetih, pa malce kasneje 😉

Nekje od sredine pa do konca lanskega leta je izšla cela gora res norih ai orodij. Ob raziskovanju in spoznavanju teh zanimivih – predvsem pa pametnih – pomočnikov kot so Dalle-2, Stable Diffusion, ChatGPT, Profilepicture.ai, Interior.ai, Bedtimestory.ai, … (sem rekel, da jih je milijon, kr nekaj sem jih tudi že predstavil), sem se prvič počutil podobno kot pred 20 leti.

Takrat sem namreč, po sicer ene pol leta, spoznal in dojel kaj sploh je internet in zakaj se mi pri informatiki učimo en drugemu pošiljat elektronska sporočila … če pa sedimo skupaj!? 😅

Torej navdušen. En mal neumen in precej zbegan, kaj še prihaja.

No, tokrat je navdušenje po daljšem času spet podobno opisanemu, veliko. Enak pa tud fomo efekt, da bomo spet veliko govorili in sanjali o tem kaj bi, ampak nič naredili.

I was wrong!

Najprej ideja

Minevali so tedni, nova in nova ai orodja so vznikala iz vseh koncev sveta, v toliko različnih industrijah, kot si jih lahko zamisliš. Sam sem se navduševal nad orodji in pristopom k razovju indie in kreativnih developerjev tipa Levels, Danny Postma, Emm, Linus, Louis Pereira, Marc Lou in podobnih.

Novembra pa je izšel še ChatGPT.

To orodje je za razliko od ostalih, zelo hitro postalo dodaten član ekipe. Pa verjetno ne samo naše.

Vsak dan smo se učili novih trikov, ga uporabljali za resne in neumne namene, ob tem pa sedaj tudi že kot ekipa, ne samo Marko in jaz, opazovali nova orodja, ki so se rojevala na gpt modelu.

Na vse bolj pogostih adhoc brainstorming seansah o ai orodjih, se je rodil zametek ideje o po meri ukrojenih ai rojstnodnevnih voščilnicah.

Relativno preproste.

Uporabnik bo napisal ime osebe, ki praznuje rojstni dan, dodal nekaj njenih interesov ter izbral ton in stil čestitke. V backendu sprocesiramo prompt, GPT vrne sporočilo, tega vmestimo na predoblikovane dizajn predloge in voila … Uporabnik s par kliki dobi unikatno, zabavno in oblikovano voščilnico za uporabo, ki jo obdarovancu lahko pošlje na mail ali jo skopira in pošlje kako drugače. Nekega večera sem dobil še preblisk o imenu Birthdai Cards in uvod se je zdel kr obetaven.

Pa ne samo meni, koncept se je zdel smiseln tudi vsem ostalim in z Maretom sva oblikovala plan. Vsak ponedeljek, ki so že sicer pri nas rezervirani za interne projekte in raznorazne poskuse, naslednjih nekaj tednov v celoti namenimo delu na Birthdai Cards.

In smo začeli. Na projektu smo (in še vedno) sodelovali jaz, Marko, Nina, Maruša in Andrej.

Razdelili smo si naloge.

Andrejeva je bila, da pobliže pogleda dokumentacijo GPT-ja in spozna kako deluje. Ob enem pa razmisli o web vmesnikju in o tem, kako bomo “prevajali” odločitve in vnose uporabnikov v najbolj optimalen prompt za ChatGPT. Predlagal je, da dokumentacijo preberemo vsi, ker ni napisana ne vem kako tehnično, je pa primer odlične dokumentacije na splošno in je overall super uvod v razumevanje orodja in način uporabe.

Nina in Marko sta bila zadolžena za raziskovanje in učenje promptanja. Razsikovala sta kaj deluje in kaj ne deluje glede uporabe različnih besednih zvez, dodeljenih vlog, oblikovanja stilov. Kako vnose in izbire uporabkov opisno obogatimo? Ali bolje deluje “You’re a famous greek philosopher” ali “You’re Socrates”? Se bolje odziva na “Write a poem” ali “Write a song lyrics”? Ga je treba uporabe sopomenk naučiti ali jih uporablja sam? Ali po imenu razume spol rojstnodnevne osebe ali ne? Ali z vnosom let razume za kako staro osebo gre in ustrezno prilagodi besedilo in kontekst ali ne? … in še precej, precej drugih.

Z Marušo sva naredila par predlogov in smeri dizajn sistema, landing strani, vnosnih polj, izbirnih elementov in končnega rezultata.

Moodboard in proces piljenja oblikovalskega jezika. To je rezultat.

Moja in Markova vloga je bila še, da se projekt tedensko premika in se ne ustavljamo predolgo na stvareh, ki niso zares preizkušene na uporabnikih.

V treh ponedeljkovih dneh smo tako naštudiral api in dokumentacijo, oblikovali frontend vmesnik in ga zmodelirali v prompt ukaz, ki smo ga poslali v gpt. Četrti dan je imel Andrej že pripravljeno demo verzijo, da smo lahko testirali.

Manjša sprememba načrtov

Kmalu smo ugotovili, da navkljub temu da se premikamo relativno hitro, še vedno ne bomo uspeli lansirati orodja na dan ki smo si ga zadali. To je na Escapeboxov četrti rojstni dan, 13. marca.

Prvotna ideja je bila, kot že rečeno, uporabniku ustvariti popolnoma oblikovano voščilnico za rojstni dan, ki jo lahko pošlje svojim bližnjim ali delijo na družbenih omrežjih. Po nekaj ponedeljkih smo ugotovili, da bi oblikovanje besedila – glede na vse različne formate – vzelo še dodaten dan, dva ali več (kar je v našem primeru pomenilo teden, dva … ali več), zato smo idejo za odtenek preoblikovali.

Torej, omenil sem različne formate. Prvi poskusi so se gibali od klasičnega voščila v kratkem besedilu, haikuja, scenarija pa vse do pop pesmi, poezije in oglasnega slogana. Večina formatov je bila dobrih. Res dobrih! In jih bomo sigurno uporabili in dodali v aplikacijo. Za prvo različico, pa smo izbrali takšne, ki se najbolje podajo na nadgradnjo dizajna, ki smo ga naredili po odločitvi o manjšem preoblikovanju.

Idejo smo torej spremenili iz tega, da uporabnikom že v prvi fazi ponudimo oblikovano kartico, ampak, da mu pripravimo lično oblikovano rojstnodnevno sporočilo. Ne pa (še) celotne kartice.

Glavni razlog za to je bil, da smo želeli proces čim bolj avtomatizirati in zmanjšati prostor za morebitne napake. Poskusili smo z omejitvijo chat odgovora aka outputa (“write max X characters/words”), ki ga ustvari gpt, ampak je to rezultiralo v slabših besedilih.

Naredil sem preprost koncept neoblikovane, a še vedno lične in prijetne, kartice z rojstnodnevnim sporočilom in strinjali smo se, da je good enough za verzijo ena.

Še vedno pa smo – četrti ali peti dan (teden) zapored – crackali code do boljših promptov za boljše output rezultate.

Potem pa je le preskočilo. Ugotovili smo zametek razmerja, ki nam v tem trenutku generira najboljše rezultate. Uspelo nam je sestaviti prompt, ki je v več kot 80 % primerih vrnil zadovoljiv rezultat.

Če ne bi imel za sabo enega najtežjih vikendov v svojem lajfu, bi se lotil še grafa o tem, kako so se gibale ocene, ki smo jih dajali outputom, ki smo jih ustvarjali. Prvih par dni skorajda ni bilo ocene 3, kaj šele nad tem. Po točki preloma, ko smo uspešno sestavili enačbo VLOGA – PRIDEVDNIKI in OKRASNI PRIDEVKI k specifičnem interesu – UPORABA (in še bolj pomembno neuporaba) IMENA oz VLOGE v outputu v seštevku z dinamično rabo vnosnih elementov uporabnika, takrat se ocene spremenijo iz povprečja med 2, 2.5 do redko 3 v povrečje med 3 in 4.

A še vedno občasno meče ven relativno poor output? Yes it does.
Mamo še precej dela, da outpute še izboljšamo? Yes we do.

Med testiranjem smo na primer ugotivli, če gpt postavimo v vlogo Michaela Scotta iz serije The Office, so rezultati neverjetni. Razume šale, interne šale “That’s what she said”. Neumen humor Michaela Scotta in njegovo sovraštvo do Tobyja. In v enem izmed rezultatov je to tudi dejansko vključil v sporočilo.


Pa Michael Scott ni edini lik, ki smo ga testirali in bi bil lahko super uporaben za zabavno voščilo. Najprej treba raziskat področje avtorskih pravic za uporabo, potem pa upam, da bomo tukaj izvedli tudi anketo o tem, katero od pop kulturnih referenc vključimo kot prvo.

Lansiranje

Na rojstnodnevni ponedeljek, 13. 3. nam vseeno ni uspelo lansirat orodja. Nekaj dela je bilo še s pripravo email posredovanja, social share integracijo in preloaderjem, ki sicer še ne deluje kot bi moral.

Smo pa prvo verzijo orodja javno objavili v četrtek. Še vedno rojstnodevni teden, tko da šteje!

V prvih dveh dneh smo na strani imeli 200 uporabnikov. Gre za ANG spletno stran, uporabniki pa so bili večinoma slovenski, saj smo stran objavili le na Escapebox kanalih in osebnih profilih.

Preko oglaševanja obiska še nismo nagovorili.

In tako smo v desetih dneh (raztegnjenih v približno 6, 7 tednov) sestavili orodje od ideje do lansiranja. Kar je kar dober občutek.

Nadaljni koraki

Sledi še en mini usabillity upadate, ravno na ponedeljek, ki prihaja. (tole pišem v nedeljo)

Povezati se z ekipo, ki zna growt hackat produkte na tujih trgih in naredit plan lansiranja. Product Hunt? Facebook Ads? Instagram? Tik tok? … so many channels o katerih nimamo pojma.

Kar pa se tiče nadaljnih korakov orodja, bomo intenzivno delali na:

  • updejtih vsebine in novih funkcionalnostih orodja,
  • nadgradnji v polno oblikovano čestitko, kar bo povod za najpombnejši korak,
  • monetizacija orodja.

Trentuno je ideja takšna, da bi message del orodja ostal brezplačen in pomagal širiti glas in brand, oblikovani del rešitve, pa bi bil možen kot one-time doplačilo.

Tudi okrog tega bo treba stvari še malo premislit in jih podebatirat še s kom, ki ima na tem področju več izkušenj.

Ampak imamo osnovo. In to je najbolj pomebno.

No, pa tudi že prve pozitivne odzive uporabnikov.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Enjoyed this post? Share it!

Subscribe & dont miss my next one

Create GPT with your Writing Style

Write your email to access my ChatGPT writing style framework that will make ChatGPT write like you do for free!